Dag 1

26 juli 2018 - Luchthaven Zagreb, Kroatië

We gaan met de auto naar Brussel. We vliegen met Brussels Airlines. Het vliegtuig heeft vertraging. Uiteindeljk vliegen we om kwart voor twee en landen twee uur later.

We gaan eerst de huurauto ophalen en dan op weg naar onze eerste overnachting.
Op de weg naar de Plitvice meren rijden we langs het dorpje Rastoke. Rastoke is een leuk klein dorpje met watervallen.et wordt ook wel de kleine Plitvice meren genoemd.Dat is wel wat overdreven maar het ziet er wel heel leuk uit. We blijven hier niet lang anders komen we te laat in ons appartement aan.
We hebben een appartement in Kornica. Kornica ligt dichtbij de Plitvice meren dus de locatie is perfect. Het appartement ziet er ook heel leuk uit. We slapen op de bovenverdieping van de woning. Rondom het huis is een hele grote tuin met uitzicht op een berg. In de tuin staat een barbecue en er is een grote picknick tafel waar we morgenochtend gaan ontbijten. Als we aankomen hangen er behoorlijke wolken rondom de berg en het onweert een beetje. We gaan eten bij bistro Vila Velebita. Het had goede waarderingen op Tripadvisor en dat is terecht. We hebben lekker gegeten. Dan gaan we terug naar ons appartement en zit de eerste dag er alweer op. Voor we gaan slapen heeft Mina, de eigenaresse onze paspoorten nodig. Ze vertelt ons dat ze voor haar man hier is komen wonen. Ze komt uit een iets groter plaatsje in de buurt en nu woont ze hier tussen de koeien en de varkens. Ik krijg de indruk dat ze daar niet heel blij mee is. Als we in ons bed liggen horen we de koeienbellen van de koeien in de stal.